Anak2 ku...

Assalamualaikum....

Hi, lama x berblog.. teringin rasa tangan nie nak menaip sesuatu di pagi hari nie..hihihi.... hujung minggu lepas xde aktiviti yang dibuat tok mengisi masa lapang... cik abang outstation gi ipoh.. tinggallah aku dgn anak2... sgt boring... nak gi jejalan fulus dah kempis... terasa lambat sgt nak tunggu hari gaji... 

so semalam x kemana...cuma dok umah dengan setia menanti sang suami pulang dari jauh... lisa mcm biasa bising dok sibuk nak g jejalan... alih2 neneknya bawak pegi umah kakak aku kat klang... berronok2 bak kata lisa kat sana... aku dgn syira + haziq dok umah melayan tv... budak dua org tue nampak mcm boring tp ada je aktiviti diaorg dua org tue... 

kelakar gak dok dgn budak berdua nie... umah sunyi x ramai org mcm selalu..tp dengan budak dua org nie ... riuh rendah dibuatnya... mana taknya.. kejap ketawa dok main kejar2.... siap tergonggeng terbalik dibuatnya... senyap kejap... tgk2 dah nangis plak.... ada je benda diaorg nak teroka... syira memang cikgu yg bagus ... ada pengikut yg tegar sentiasa mengikut apa saja yg dia buat... kadang2 tu geram lak dibuatnya...siap suruh adik tolong join skali apa yg dia buat... 

aku bagi mkn tghari.. mcm biasa diaorg dua org nie memang xmo disuapkan makan... nak mkn sendiri.. okeylah mama bagi ...tpi dia mkn bukan semua pun...byk yg berterabur dari yg masuk dlm perot...geram aku tgk...siap main celop2 tgn dlm gelas air minum tue... part yang paling best..... haziq tuang air atas lantai... eeeeeeeeeee... mana aku x geram... wah... ni belum kes nak berenang2 lagi nie... umah baru je disapu... dah mcm hapa dah... angin2.... 



aku suka takotkan anak2 kalu diaorg pegi ke dapor.. mak aku plak mesti marahkan ....bkn pe.. diaorg pegi dapor tue nak kombah rak pinggan nenek dia...adalah yg rajin dok susun pinggan... terbalik kuangkan barang2...dah lah semlm ada tepung tumpang atas lantai...bantai si haziq dok main tepok2 tepong tue mcm dia tuang bedak atas lantai tue.... leh main sapu2 kat muka kakak lak tue.. yg syira nie pun pandai gak...siap soh adik... 'meh adik....ni main nie... ' sape yg ajar ntah....mcmana suara tarzan x kuar...haaahahahah.... 



tapi sebenarnya best dok tgk karenah anak2 nie...yelah kita dok sibuk kerja 5 hari seminggu...then bila balik umah dah penat... malas nak layan budak2 nie...time2 mcm nie lah kena luangkan masa berkualiti dgn anak2... borak2 dgn diaorg...then layan diaorg main.... terasa dekat sgt dia dgn kita.... nak bermanja...tp kalu sampai tang mengada2 tue.. aku leh tahan kejap jew..... tahap kesabaran aku nei sikit jew... ntah ler...x rajin nak pujuk org merajuk mengada2.... makin dipujuk makin mengada2... ni lisalah... hihihih.. agaknya kenan masa mengandong dia kot..suka sgt merajuk...then mesti nak org pujuk lu baru cool down lik.... pasai tulah smpi skg nie lisa suka no merajuk x tentu hala...kdg benda kecik pun leh jadi bahan.. mana mama ko x hangin kakak!!!!



Comments

Popular posts from this blog

Kembali Bersiaran

Selamat tahun baru 2013

Bodoh punya pasal...BUDIN dapat nama..