Merdeka...Merdeka... Merdeka

Selamat hari merdeka yang ke 55 kengkawan semua... 

Syukur pada tuhan dikala ini memberi seribu kenikmatan buat aku kerana dpt hidup dengan aman sentosa, harmoni dan bahagia di tanah air tercinta iaitu MALAYSIA..... semoga kita akan sentiasa hidup dgn aman damai dan negara akan terus membangun dengan pesat supaya kita kekal hidup dgn selamat tanpa ancaman dan huru hara cm negara luar yang tengah bergolak.... perang dan mcm2 lagi...

syukur alhamdulillah....nak bagitau kat korang jugak yang aku bangga menjadi anak MALAYSIA!!!!

 MERDEKA!!!!.... MERDEKA!!!!.... MERDEKA!!!!!


 merdeka bermakna bebas dari dijajah......
jgn terikut2 sgt dgn trend barat ... mana yg elok tue bulehlah dijadikan panduan... mana yg x elok tue jadikan sempadan... skg nie byk sgt pengaruh luar yg menjadi ikutan anak2 muda kita... kita kena sentiasa terapkan nilai2 murni dalam kehidupan seharian kita... wah... cm poyo jekan... tp itulah realiti sgt nie... nak membesarkan anak2 zmn teknologi moden nie lagi penoh pancaroba.... kalu dulu2 kita nak lawan org tua pun x berani.. skg nie bdk2 lg berani ... kita jegil bijik mata kat dia... dia jegil blik kat kita... kalu jd kat aku ada gak kena hempok lik tue..hahahahah....


aku xdelah nak gi countdown mlm td... dok umah jer layan anak2... en. somi xde...so dari huru hara takot anak hilang dilautan org yg berkumpul kat dataran tue...baik aku berulit mayang dgn anak2 atas tilam... bdn pun x penat...hihihi....

 so happy weekend... minggu nie ada jemputan kenduri kawin... nak gi beraya x abis lagi... so ketemu di next entry yer......


p/s: x paham dgn segelintir orang yg suka membuat kacau bilau dikala negara kita tgh aman nie... kenapa nak buat perhimpunan tok mrosakkan negara...benda2 cmni byk merosakkan minda anak2 muda yg terikut2 dgn hasutan manusia2 yg x reti nak bersyukur.... semoga malaysia kekal aman sentosa dan terus maju!!!

Comments

Popular posts from this blog

Kembali Bersiaran

Selamat tahun baru 2013

Hepy besday Kakak Lisa yang ke 6