Kelantan part 1

Dah lama x balik Kelantan... rasanya last balik kelantan dlm 7-8 tahun yg lepas masa hantar kakak aku bertandang ke rumah mertua dia kat Machang... lama sgt dah x gi kelantan..time tue aku masih lagi tunangan org...hihihi...darah muda lah katakan....tp pergi dgn mak abah..so satu kereta org lelaki jer...satu kereta lagi org perempuan jer... pastu adalah 2 biji kete lagi adik beradik abah yang ikut...itu dululah....

jumaat 2 nov yg lepas kami bergerak dari rumah mak dlm kol 6++ pg... tapi banyak transit sbb bwk budak2.. mana nak berhenti makan, membuang air, tukar drebar.. .. dah le perjalanan panjang... kematu gak bontot dlm keta seharian... smpi kelantan lebih kurang dlm kol 3.30 ptg... ingat nak gi jejalan lu... tp sbb takot gelap x nampak jalan nak gi umah pakcik aku (sbb dh pindah rumah baru).... then pencarian rumah pengantin di teruskan dulu sblm hajat bershopping dilaksanakan... (nak shopping pun fulus kempis  .. ada hati nak shopping :P )

puas gak pusing2 satu bandar kuala krai tue...cari umah x jumpa.. pakcik aku bagi direction pun x terang... aku rasa smpi mlm pun x jumpa umah dia... deeerrrr..... lastly mengalah soh dia dtg amik kami kat petronas... 

lepas sesi beramah mesra dgn family... dlm kol 6 lebih kami pun mintak diri nak cari hotel tok menginap... sbb mlm tue ada majlis nikah... tp disebabkan dah agak gelap.. pencarian hotel smpi dkt kol 8 mlm... kitaorg x dpt nak gi majlis nikah tu sbb msg2 dah penat...budak2 pun dah ngamok... letih lapar .. dpt cek in hotel... gi makan.... balik motel... mandi2... siap pe yg patut..then masing2 tido kepenatan....

pepagi tue bermulalah jjcm kami di pasar ct khadijah...lama wooo x gi... jom layan gambo

 muka penat panjat tangga kejar anak2... huhuhuhu...





 tgk mak dgn nenek aku geram jer dgn kueh mueh kat psr ct khadijah nie.... kalu boleh semua nak beli...





 seronok tgk kaum hawa berniaga....







 akak nie saje interframe time aku nak snap gambo.... nak glamor lah tue... tgk lauk pauh dipagi hari...sungguh menyelerakan !!!...




..
 kenangan di psr ct khadijah...





 gambar nei nak fokus tang udang besar godang tue... aku geram jer tgk udang nie... rasa cm nak telan semua..tp apakan daya... org banje makan...x berani nak demand2... harga dia pon... agak mahal gak... cuba teka seekor bape hinggit??? aku tanya tgk pada saiz... ada harga dlm rm20 sekor.. bapok giler mahe kan..???


lepas kenyang makan.... balik motel...siap2 nak gi kenduri... sambung part 2 nanti ek!!







Comments

Popular posts from this blog

Kembali Bersiaran

Selamat tahun baru 2013

Bodoh punya pasal...BUDIN dapat nama..