Bodoh punya pasal...BUDIN dapat nama..

Hahahahha...tergelak sorg2 baca tajuk entry kali nie... alkisahnya anak aku syira skg nie sgtlah pandai... nak jadi minah propa gamaknya....ada je benda baru dia soh mama dia explore.... kengkadang tue menguji keimanan.....kdg tue nak marah pon x jadi... terus tergelak tgk gelagat dia...boleh??


alkisahnya... aku selalu marahkan anak aku kalu ckp benda2 yg x elok...mencarut ke....tp kdg2 dlm keadaan x sedar... ada kalanya terlepas ckp...so nak dijadikan cerita,  ada satu hari tue dok bersungguh2lah bercerita dgn mak aku pasal kevodohan seorg manusia tue... (adalah kisahnya.. malas nak citer)... then tiba2 sbb marahkan manusia tue... aku leh terckp 'bodoh betul budak tue"... tiba2..syira yg tgh leka mkn nasi depan aku menyampok ckp kat aku... 

syira:    mama ... berdosa ckp bodohlah mama....
mama:   (terkejut) abis tue nak ckp apa?
Syira: cik ema (pengasuh aku) ckp xleh ckp bodoh... ckp BUDIN!!

time nie mula mcm digeletek pewot dibuatnya... mak aku pandang aku... aku pandang mak aku... hahahahhaha.... terus mak aku bagi sedebik... 

Mak aku:   padan muka ko.. anak ajar mak.... elok sgtlah tue...!!!

bantai kitaorg ketawa terbahak2... kelakarlah syira nie... 
(dlm hati malunya mama dik..ko cerdik betullah... anak sapelah nie)...

so.. moral of the story... segala percakapan, perbuatan dan tingkah laku kita akan jadi contoh buat anak2 yg sedang membesar ni... .. cmne nak ckp ek... budak2 kecik nie dia x reti erti kata IKUT APA YG ORG TUA CKP, TP JGN IKUT APA YG KITA BUAT... eh cmno tue...lebih kurang gitu ar... . so... kita kena bagi pengajaran yg elok2 tok anak2 kecik nie sbb diaorg akan contohi kita dengan melihat dan menilai dari sudut mata pandangan diaorg sebagai anak kecil.... kita org dewasa nie yg kena bentuk anak2 kita supaya jadi yg lebih baik...so peace yoooo........wassalam




Comments

  1. hahahahah lawak banget anak ko.
    Aku yg tgh stress ni buleh pulok gelak!
    Baguih la.. buleh masuk rajalawak :P

    ReplyDelete
  2. hahahaha.... budak2 skg nie otak x cm kita masa budak2 dulu... advance sgt!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kembali Bersiaran

Selamat tahun baru 2013

Hepy besday Kakak Lisa yang ke 6