Nasib baik....

Salam semua... hari nie pepagi lagi ada tragedi berlaku... kira aku nie bernasib baik lah kot... nauzubillah.. minta2 dijauhkan... riso lah plakkan.. citer dia cmni.. mcm biasa tiap2 hari keja.. rutin tok htr anak ke rumah pengasuh biasanya aku yg htr bila turn cik abg on duty... so lepas antar budak dua org tue turn kakak plak aku htr ke tadika... so nak ikut jln biasa... bila dah setengah jln aku tgk jem lah plak.. jam ms tue dah dkt kol 7.30 pg... pastu dlm hati terdetik... x sempat nie.. maka aku pun wt u-turn lepas aku tgk xde kenderaan yg leh menghalang perjalanan aku... yelah... dah lah aku wat u-turn jln lurus....... memang masa tue aku dah confirm tgk depan belakang.. xde keta / motor lalu.. so dgn confident aku pun wat u-turn tanpa rasa ragu2...signal aku dah bagi siap2 dah...  TIBA2... lepas je aku selamat wat u-turn... aku nampak sorg pompuan nie dok maki hamun aku ... yg mana aku memang x dgr apa yg dia carutkan aku masa tu..

memang time tu aku terkejut berok lah.. nasib baik dia x langgo keta aku... dan nasib baik gak dia xde apa2 kecederaan...huhuhu... seriau gak aku time tu... then aku pun angkat tangan say sori.... pastu dgn rasa bersalah meneruskan perjalanan yg tergendala sebentar tadi... hmmm.. tp masa tu aku bwk keta slowlah kan... smbil2 tue toleh gak belakang ikut cermin tepi utk pastikan xde apa2 berlaku... yg x leh blah.. pompuan tue kejar aku dgn motor dia... hish... aku dlm hati memang x sedap sgt time tue... memang kalu jd kat aku memang aku pun marah kan... ini kan dia.. dgn rasa bersalah sgt... aku pun berhenti keta.. mintak maaf byk2... memang aku x nampak dia time tue sbb sblm tue dah tgk xde kenderaan lalu masa aku nak wat u-turn tue... aku mention gak aku x tau dia dtg dari mana....

dia dgn muka bengis... marah.. rasa nak carut kat aku time tue.. leh tiba2 menangis urut2 dada... terkejut barangkali.... dgn rasa penoh bersalah skali lagi aku mintak maaf kat dia..... dia bagitau aku yg dia nampak signal kanan aku...tp dia x sangka yg aku betul2 nak u-turn... then aku pujuk kasi tenangkan dia... lagi laju dia nangis... bersalah sungguh rasa hati nie... pastu dia pun dah tenang sket... dia pun mintak maaf dgn aku ckp mcm2 kat aku tadi... then terus dia pergi dlm keadaan sedih... (motip: aku pun confius.. sepatutnya aku yg nangis sbb wat salah... tp org lain yg sedih2 sgt..) sbb terkejut sgt kot...

mudah2an tuhan pjgkan umur makcik tue.. dan aku mohon agar dosa  aku diampun kan...huhuhuhu.... pastu terus berjumpa cik abg kat dpn umah mak tok amik lisa + aku dan dihtr ke destinasi msg2... on the way g keja kena basuh dgn cik abg... dia kata kalu ikutkan mmg salah aku...bkn tmpt yg betul tok aku u-turn... then aku ngaku salah ku... lain kali x wat gi...huhuhuhu... sekian...

x tau apa motif letak gambo nie... nak ketenangan melihat air yg setenang air sungai nie kot.... hihihi

Comments

Popular posts from this blog

Kembali Bersiaran

Selamat tahun baru 2013

Bodoh punya pasal...BUDIN dapat nama..