Kakak Elisa ...

Salam semua... semoga kengkawan semua dah bersedia untuk menjalani ibadah puasa esok.. excited nak tgk anak blaja posa..... hari tue buat entry pasal haziq... so hari nie nak buat entry pasal kakak lisa... dah lama nak upload gambo2 kakak ni tp penyakit M sudah melanda.... so hari nie agak kerajinan sekt... hahahaha


bila tgk gambo nie terasa sejuk hati ....yelah.. anak dara aku dah beso rupanya..kejap jer rasanya masa berlalu...tau2 dah beso..dah skolah... 

 comel bertelekung.... jadi anak yg solehah ye nak!!!

 

kakak ni manja sket... kena marah sket dah nangis bagai nak rabak mulut... sensitif pun ye gak... xleh org ngata dia... mesti nangis jugak... pastu kalu belikan barang tok adik2 dia... x beli kan tok dia confirm tarik munjung panjang sedepa.. pastu dok lah macam langau kat telinga aku dok tanya nape dia x dpt benda yg sama cm adik... nape adik punya lagi lawa.. nape tue.. nape nie... mcm2lah... kdg tue menguji kesabaran betul dgn kakak nie... bgn pagi mesti nangis... aku rasa nie mesti terikut perangai aku masa ngandongkan dia dulu... masa aku ngandongkan lisa lu.. aku suka sentap... tak tau ler.. sensitif sgt.. lagi2 kalu x dpt apa yg aku idamkan... 

nak tau satu citer tak... masa aku ngandungkan lisa dulu... aku teringin nak minum cendol kat plaza warisan, putrajaya tue... actually sblm tue dah minum cendol...tp dek kerana sedap sgt nak repeat lah lagi... then ada sorg kawan nie dah pakat nak ajak gi pekena cendol dari awal minggu ..... excited sgt.....so bila smpi masanya iaitu jumaat... planning x menjadi atas sebab2 yg x dpt dielakkan....hampa sgt rasanya.....  korang nak tau tak.... bila dpt je tau plan nak gi mkn cendol x jd... terus aku terduduk then pelan2 rasa sgt hiba....... pastu terus menangis semahu2nya meratapi kesedihan x dpt minum cendol..... tepon cik abg citerlah apa yg sedih sgt smpi sedu sedan... then cik abg ckp nanti dia carikan... balik keja sambung lagi sedih kat dd dgn mak... teringat2lah dekat 2-3 hari pastu pasal cendol.....ahahahaha... punya buruk perangai aku masa ngandong dulu..... 

sib baik cik abg sayang terlalu sayangkan saya nie.... maka ada satu hari tue dia dari KL pecut ke putrajaya semata2 nak carikan aku cendol yang dikepinginkan..... wah.. skali dpt dua tau.... sket pun aku x bagi kat org... punyalah tamak haloba... aku sorg jer bolot..... muahahahahah... betullah kot org tua ckp... apa juga perangai kita masa mengandungkan anak sedikit sebanyak akan mempengaruhi baby dlm pewot skali.... hihihihi.... so smpi skg nie kalu lisa x dpt apa yg dia nak.... paling best dok ulang 44x kat tinge mama dia nak benda tue... tang nangis tue memang dah jadi trendmark dia dah... dgn ayah x berani...abis2 pun jebik2 muka sedih jew.. air mata tetap berlinangan....

tapi the best part kakak nie adalah seorang yg penyayang.... cepat jeles bilamana mama dok sibuk main dgn adik...cium2 adik tapi x buat benda yg sama kat dia... cm tahta dia kena amik lak kan.... kat skolah tadika kakak nie dlm golongan kanak2 yg berbadan besar pd umur 5 thn.... x sangka bilamana kakak kuat berlari masa sukan sekolah dia hari tue... sgt terkejut mak pak dia....hahahah..... kalu nak godek galaxy note mama nie bagilah kat lisa...dia tau semuanya.... cm pandai bace je kan...tp itulah hakikatnya budak2 kecik zmn teknologi moden nie kan... semua di hjg jari....

 kakak kalu tang makan mama bg A++.. senang je sbb memang suka mkn... favourite kakak adalah ayam.. apa jua masakan yg bermodalkan ayam memang kegemaran kakak.... nasi ayam... ayam kfc.. ayam masak kicap...KEPAK AYAM... wah... smpikan mama ko pun terikut juga...terjebak katanya.. mana x gebu kan..hahaha....


eh... dah taip2 ni baru perasan dah panjang berjela citer ...hihihih...byk benda nak kongsi pasal kakak nie... xpelah...next entry... nak kemas2 pe yg patut ni...hehehehe... so layan gambo kakak dan mama .... ada terselit tangan org dengki nak berposing dua org...


layan jelah ek!!!



 sayang mama.........
 (tgk ada gambo tangan kat muka aku tue... budak dengki kakak nak manja dgn mama)



mama ko sengih nampak gusi dah....




last but not least... haziq interframe kami berdua dgn jayanya.... nak gak budak botak nieh!!!


ok babai... sekian laporan tok hari nei....







Popular posts from this blog

Kembali Bersiaran

Selamat tahun baru 2013

Bodoh punya pasal...BUDIN dapat nama..