Langkawi 5 - Makam Mahsuri

sambungan .....

keesokkan harinya plak... kami pegi makam mahsuri.... pegi nie pun dah dekat tghari sbb msg2 mcm malas nak kuar resort sbb kepenatan ....smlm seharian berjalan.... pastu dah sedap tido dlm aircond... ditambah dgn selimut gebu2.... wah.. memang terasa mcm digam jer atas tilam empuk tue...

gambo dlm resort x amik pun sbb msg2 malas nak snap.. bilik mcm tongkang pecah pun ada gak...hahahahha..... pas siap2... kami pun terus cek out resort... gi mkn kejap then terus ke makam mahsuri.......

masuk je ke sini dah ada dayang2 yg menanti tetamu dan disertai dengan selingan lagu2 lama...





time nie rombongan bas baru smpi.... ramai giler....




sblm masuk dlm ... ada lagi satu ruang org main alat nie... caklempung ke apa namanya... 



byk betul survinier jual kat sini...rambang mata....




masing2 xde keja... smbil tunggu cik abg layan si syira yg dah ngamok kepanasan.....
kita main cop tiang lu...



 tgk kanak2 rebina yg dah cargas leh bjln... baru leh jalan dgn hati yg senang sbb dah pau ayah jajan... kalu tidak... menangis jer keja nya...




dah belek2 gambar2 nie...baru perasan yg aku x amik pun gambar kat makam mahsuri nie sbb sibuk dok layan anak.... si eja nie lah yg layan posing sorg2 kat makam nie... seronok ko ek dik!!!!



ni dlm rumah mahsuri x silap...... time nie syira dah wat perangai balik sbb tgk byk patung2 dlm rumah nie... dia dah seriau xmo naik.... mcm nampak hantu.......



ni gambo last dpt posing atas umah nie sbb syira dah xmo ikut meneroka apa lagi yg ada dlm umah nie.... dah sibuk soh ajak balik dah...

sudahnya iman, eja dgn lisa jer dpt masuk dlm setiap rumah kampung yg ada dlm makam mahsuri nieh.... rasa geram jer dgn dak syira tue... org nak jalan2 pun payah ... dah buat perangai....sudahnya tunggu budak bertiga tue merayau2 dlm tue..smbil kitaorg layan minum air kelapa + kopok lekor... 


ni pon dpt posing atas tangga je... jengah2 dari bwh x dpt naik atas sbb syira xbagi....




iman snap gambo aku dgn syira yg sibuk mintak balik.......syira...syira....






tgk muka sememeh dak syira nie..... sib baik cik iman ko ada.... penenang keadaan....

kesudahannya..... lisa dgn eja jer yg jelajah satu perkampungan makan mahsuri nie.... muka diaorg jer interframe... meh kita tgk...!!!




hahahah..... tgk... makpak ko dah penat layan dak dua org yg ngamok... korang duaorg sibuk bercanda di tepian tingkap lak ek!!!.... bkn main suka lagi naik umah nie... siap berlari2 ... jakun kejap xpenah masuk umah papan.... 




amboi.... mcm ikon pelancongan lak korang posing ek!!!!




bkn main lagi anak dara aku nie berposing....





gambo kat tingkap lagi... wat iklan tingkap ke hapa??





pandai ko berlakon ye dik... ala2 tiup serombong kapal ko....hahahahah



lisa pakai beg mcm pikul guni beras..... 



peace yooo.......!!!




makpak pun nak posing gak... buat kenangan...hehehehe






sblm balik haruslah cuba menangguk air di perigi mahsuri..... cantikkan permandangan kat blakang tue.... sejuk mata memandang....



memandangkan tiket feri kol 5... so byk lagi masa tok berjalan2... singgah sekejap ke kedai coklat sbb ada org kirim beli coklat langkawi... so yg tue next entry ek... nie pun dah kira malas dah nak taip.......


Popular posts from this blog

Kembali Bersiaran

Selamat tahun baru 2013

Hepy besday Kakak Lisa yang ke 6