murah rezeki....

Alhamduillah.... syukur rahmat... hari ni rasa leh naik lagi 5 kg rasanya...hahahaha... bkn pe.. murah rezeki dgn makanan....... ada insan2 yg bermurah hati nak kongsi rezeki mereka dgn aku nieh... rasa terharu sgt..... td tghari ingat nak kuar dgn non gi mkn ke carefour sambil cuci mata... tp ada sorg officer nie offer nak join skali gi lunch... oklah... xkan nak tolak ajakan org kan... ingatkan makan sama2...tp rupa2nya dia berbesar hati nak banje kami...... tmpt makan yg dituju ialah restoran ayamas....

inilah lunch aku td... nasi ayam black paper... sedap gak... sama dgn pilihan pn. sharifah




non sukakan kelainan...so dia order speghatti chicken ball.... buleh lah dikategorikan sedap...... tp aku lebih suka meatball speghati pizza hut..... so yummy!!!!




inilah org yg bermurah hati banje kami ..... tima kasih puan.. next time leh banje lagi!!!




then bila balik je ofis... sgt terkujat kejap bila mana ada lagi satu rezeki tuhan nak bagi dah terletak atas meja....... aku surprise gaklah kan...sape lah gerangan nya yg sgt baik hati bagi benda2 mkn kat aku nie.... selalu bos aku pun rajin gak banje benda2 mkn ne... dgn wat muka x malu pegi tanya bos... 

aku:   bos... bos bagi saya domino's ke? 
... bos lak konfius lak.... 

bos: apa? ikan bilis? mana ada???
aku: bukan bos..... bos ke yg bagi saya dominos's nie....

bos: eh... bkn saya lah???


dah... malu kat situ kejap...tertanya2 sapelah yg letak dominos' nie.... salah letak ke...org lain punya ke saje letak kat sini..... mcm2 persoalan timbul.... then pegi tanya jiran sebelah...rupa2nya ada sorg kakak nie bermurah hari nak banje...katanya saje2 nak banje makan...sungguh terharu dibuatnya...hihihihi...dlm hati berbunga2.... (tambah gemoklah aku nie)... anyway tq to kak Zakiah Ibrahim...... next time leh banje lagi...hihihihih.....

domino's pizza...... sedap gak!!


bila dah bukak nie.... bagilah sorg sikit kat jiran2 terdekat ... sama2 berkongsi rezeki dan merasa... bos pun x ketinggalan jugak!!! dpt juga...



dah bahagi2 kat org baru teringat nak amik gambo.. so yg ado nie jelah... tinggal separuh sblm nak dikongsi dgn org lain..... 



burrrpppp.... alhamdulillah... kenyang.... syukur atas rezeki dan rahmatmu Ya Allah....moga2 ko buka kanlah seluas2nya pintu rezeki kepada mereka2 bermurah hati ini.... amin...ya rabbal alamin.....


Popular posts from this blog

Kembali Bersiaran

Selamat tahun baru 2013

Bodoh punya pasal...BUDIN dapat nama..