Majlis Pertunangan Ijan + Liza

10 Jun lepas sepupu cik somi menjemput untuk turut serta rombongan meminang dan bertunang di Gombak.... nama sepupunya Ijan... so rombongan yg x berapa nak ramai nie berkumpul di Kg Sg. Mulia iaitu rumah kakak sepupu cik somi sebelum berangkat ke rumah bakal pengantin...hehehehe.... agak kelam kabutlah time tue sbb hantaran masih blum siap sepenuhnya... masa aku dtg tu dah dkt kol 1 kot.. ingatkan tinggal nak pegi jew... rupa2nya masing2 dok sibuk borak... yg kakak sepupu cik somi (kak ina) dok kelam kabut sibuk nak buatkan brg hantaran..... dlm masa yg sama gak sibuk nak msk beehon tok tetamu yg dtg menyinggah......huhuhuu... amatlah kecoh masa tue...tp aku seronok jer dgn keletah kak ina nie... moh layan gambo....


rombongan kami dtg lewat dari waktu yg dijanjikan sbb nak kumpulkan semua org bkn senang ... heheheh.... biasalah kan...

kedatangan yg dinanti2kan oleh pihak perempuan... ketua rombongan lelaki - pakcik yg bersongkok tue... wakil dari perempuan plak cik abg yg idung mancung sblh baju kuning tue ...



inilah wakil2 jejaka malaya dari rombongan lelaki....  
mana sesat pak jawo sorg tue aku pun x tau...hahaha (abg ipar aku tue)



eh ... cik somi dok tepi pintu jew... sian... x muat umah dah nieh.... ramai sgt...




budak botak majuk x dpt buah dlm dulang hantaran...sib baik dia x petik buah anggor dlm bakol tue...wat malu kaum jer... 


lepas selesai perbincangan antara dua pihak... maka sesi sarung cincin lak .... mak pengantin laki x berapa sihat... so wakil bakal mak mertua ... sape lagi kalu bukan Kak Ina.... hihihihih.. ni pun bidan terjun waktu nie...


wakil pengantin laki sarungkan cincin kat bakal pengantin...



sesi bergambar bakal pengantin dgn hantaran.....










dengan rasmi nya liza menjadi tunangan ijan... tahniah ek!!! x sabo nak mkn nasi minyak nieh




yg pink tu hasil tangan kak ina, aku tolong mana yg leh jew... tang buah yg bkilat2 tue cik somi dan sepupu dia yg wat... yg lain tue... kak ina punya kerja..... htrn blh pompuan yg biru....



mama dan anak nk interframe gak!!






senyum sokmo... pengantin lama lak nak bergambo...muahahahah...






selesai perbincangan org2 tue.. apa lagi... kita makan dulu.....



org lain sibuk mkn... budak2 nie sibuk dok main kejar2 kat tepi jalan.... seriau mama ko tau!!!!  nak mkn pun x senang...




abg ipar aku... org kuat nie... (kuat mkn)...ahahah... senang hati je..... tgk dia senyum .... puas mkn la tue...hahahahah




lepas mkn haruslah amik gambo dgn family to be.....




sblm balik nk gak snap gambo aku ...hehehe... mari ramai2 kita bergambo....



ini mak ijan (mak teh) dan adik mas.... ....




ha... inilah org kuat disebalik hari bersejarah ijan + liza  haritu... sib baik ada kak ina... alhamdulillah...semua berjalan dgn lancar walaupun disebaliknya tuhan jer yg tau betapa dia kelam kabut nak buat semua benda pada saat2 akhir....   ok majlis merisik dan bertunang dah selesai..... kita tunggu majlis kawin lak ke.... 
babai






























Popular posts from this blog

Kembali Bersiaran

Selamat tahun baru 2013

Hepy besday Kakak Lisa yang ke 6