Sukan skolah Lisa

Dah lama nak taip entry nie tapi gambo2 masa sukan tue blum transfer lagi ke komputer... hari nie ada kelapangan tok taip ditambah lagi dengan kterujaan tok bercerita pasal sukan skolah lisa ne... excited sgt masa ni coz first time tgk anak sukan skolah...walaupun skolah tadika 5 tahun ek... subuh2 hari lagi aku dah kejutkan lisa bgn tido..sblm tue siap buat sarapan tok anak2.. masak nugget dgn nasi goreng takot masing2 lapo masa sukan nanti.. ...siapkan lisa dan adik2nya then hantar dia ke sekolah dulu sebelum 7.30pg tok berkumpul di sekolah... lepas htr lisa ke skolah aku pun blik umah mak kejap tok amik eja, dd dgn kak ema + twin ggirl tok join skali gi sukan skolah tue.... cuaca hari tue mmg superb... cerah dan panas...heheheh...

sebenarnya ada kejadian on the way nak gi sukan lisa nie... kami ingat sukan di buat dkt padang bt muda nie... rupa2nya salah padang... kami siap sesat nak gi tempat sukan lisa nie... haishhhh.. sib baik masa pusing2 cari tmpt sukan nieh kami terserempak dgn satu bas skolah yg bawak budak2 tadika .. maka follow lah smpi ke tempat yg dituju...sib baik jumpa... kalu x .. mmg xde harapn nak tgk sukan skolah lisa....huhuhu..

lisa masuk 2 game...  isi air dlm botol (johan), dan larian obor (naib johan).. actually aku dan somi xdelah mengharapkan apa2 cuma saje suka2 jer nak tgk anak bersukan... x aspect pun lisa leh memang dlm 2 game yg dia masuk tue... cikgu dia ckp diaorg harap pada lisa untuk menang dlm game nie sbb bdn dia besar dan dia lari cepat dari kengkawan lain... (itu cikgu ckp, aku xmo lah takbor... tp makcik banggo)...riak kejap...heheeh.... korang layan lah gambor nie... excited mak!!!...

comeykan budak2 kecik nie .... cute sgt ..

persiapan tok baca ikrar dari ketua perbarisan...




beratur menanti giliran tok larian obor...



bersama cikgu kelas... gambo kabur sket....




lisa dan kengkawan... 

masa first game aku x dpt tgk sbb dok p tgk kat tempat lain... sebenarnya ada dua tempat masa tue.. satu tok umur 6 thn kat tgh pdg... tok umur 5 thn kat tepi pdg.. .. agak vongok sket time tu coz dok menanti anak x kuar2..rupa2nya dah miss satu game masa utk satu2 game berlangsung sama dgn bdk 6 thn... aku dan cik abg ni dok menanti kat tgh pdg nak tgk anak... alih2 dah miss satu game... tp second game mmg aku x lepaskan sbb rasa ralat sgt first game x dpt tgk.... sib baik ada sorg kakak tue bagitau kat aku dan cik abe... kalu x smpi habis x dpt tgk anak sukan...huhuhuu..



larian obor lisa yg laju dan bola x jatuh pun... x sangka anak mama lari laju walaupun debab dan gebu...hihihi.... bakal olahraga negara nieh!!! (pitam kejap!!)

masa tgk lisa buat larian obor nie aku dan cik somi punyalah bersorak2 cm hape ntah... excited giler tgk anak lari time tue... punyalah banggo... kelakar pun ada gak... hahahaha... giler kentang betul!!!... keterujaan melampau2...tp puaslah dpt tgk anak sendiri bersukan kan... sungguh x sangka kakak lari dgn laju... terkejut pun ada gak...walaupun bdn semangat...ingatkan pancit..rupa2nya sangkaan kami somi isteri salah sebenarnya... lisa berjaya menamatkan larian obor dan menang tmpt kedua... hahahaha....rugi mama x dpt tgk masa lisa isi air dlm botol..... xpe next time mama akan pastikan xkan terlepas pandang lagi moment2 sebegini ....

aku dan anak2 x tunggu smpi habis program sebb cuaca haritue agak panas dan terik... bila kol 11 lebih tue aku dah htr anak2 balik umah mak... tinggal aku dgn lisa je menanti program abis...tp x smpi 20 minit lepas pos cik somi, haziq dan syira kat abah tok dihtr pulang, aku dan lisa pun menyusul balik umah gak... hadiah x amik hari tue sbb cikgu ckp akan diedarkan hari isnin mgg dpnnya... so balik lah kami berdua lengang kangkung bwk bdn..dgn kepanasan + keletihan + KEMENANGAN + KEPUASAN.......

x sabar nak tunggu apa lak program skolah tadika lisa pasni.... seronok tgk anak2 membesar depan mata sendiri... alhamdulillah.... syukur sgt...






Popular posts from this blog

Kembali Bersiaran

Selamat tahun baru 2013

Bodoh punya pasal...BUDIN dapat nama..